Choď na obsah Choď na menu
 


Gif a sociálne siete

 

Ako zdieľať cinemagraphy na sociálnych stránkach (King 2014):

 

- pre používateľov Cinemagraph Pro: keď nahráte svoj výtvor na stránku flixel.com, bude mu pridelený odkaz, ktorý možno na webstránky vkladať podobne ako youtube video.

 

- Facebook: nepodporuje nahrávanie gifov, ale zobrazuje gify pridané cez odkaz z iných stránok. Odporúča  sa teda nahrať svoj gif na giphy.com (alebo podobný gif hosting), potom klikneme na tlačidlo Share a skopírujeme plný odkaz, ktorý prilepíme do statusu. Druhou možnosťou je nahrať video - exportovať cinemagraph ako formát mp4 (opakujúci sa aspoň 20-30 sekúnd) a nahrať ho na Facebook. Pri nahrávaní cinemagraphu na flixel.com je ponúknutá možnosť priamo ho nahrať i na FB. V tom prípade bude zobrazený ako statický obrázok s prepojením na Flixel.

 

- Twitter: možno použiť buď odkaz z Flixelu, alebo nahrať video z mobilu, resp. zverejniť gif. Pre video treba z aplikácie exportovať opakujúce sa video s dĺžkou 20-30 sekúnd, preniesť ho do mobilu a z tade ho pripnúť do tweetu. Gif sa pridáva rovnakým spôsobom ako obrázok.

 

- Instagram: nahráme video o dĺžke 4-15 sekúnd. Video upravíme do štvorcového rozmeru aplikáciou Squareready.

 

- Vine: kroky na zverejnenie cinemagraphu na Vine sú rovnaké ako pri Instagrame, ale nahrávané video musí mať dĺžku 7 sekúnd.

 

 

 

Kde inde možno používať animované gify a v akých rozmeroch:

 

Twitter:

Obrázok na ploche: Roztvorený sa zobrazí vo veľkosti minimálne 440x220, maximálne 1024x512; neotvorený na ploche sa zobrazuje v rozmeroch 506x253. Maximálna veľkosť gifu je 3MB.

 

Tumblr:

Profilový obrázok: 128x128. Na vašej stránke je animovaný, ako ikona vedľa vašich príspevkov je statický.

Príspevok: Animované gify musia byť menšie než 2MB, maximálna šírka 540px (Posting 2016). Donedávna boli údaje 1MB a 500px, čo možno pozorovať pri väčšine existujúceho obsahu stránky.

 

LinkedIn:

Podporuje animované gify s veľkosťou maximálne 2MB. Možno ich nahrať ako štandardné logo (min. 100x60 px; logo podniku vedľa názvu spoločnosti), bannerový obrázok (min. 646x220), kariérny profilový obrázok (min. 974x300) i štvorcové logo (min. 150x50, zmenší sa na 50 x 50).

 

*Všetky tieto údaje sú platné v dobe písania tejto práce, tj. apríli 2016. Jednotlivé stránky tieto kritériá časom menia, preto nezodpovedáme za ich aktuálnosť pre budúce referencie.

 

 

Pre všetky rozmery akýchkoľvek obrázkov na sociálnych sieťach pozrite niektorú  z týchto  stránok.

 

 

 

- Facebook bol dlho jednou z posledných sociálnych sietí ktoré nepodporovali animované gify v žiadnej podobe, zo strachu, že stránka skončí preplnená animáciami ako MySpace v minulom desaťročí. Animované gify FB prehráva od mája 2015. Odvtedy je dostupné aj rozšírenie pre Chrome, ktoré pridá tlačidlo GIF ku komentárom. Toto umožní prehľadávať knižnicu gifov a vybrať vhodný reaction gif bez toho, aby ste opustili stránku (McHugh 2015).

 

Koncom 2015 začal FB testovať animované profilové obrázky. Dostupné sú skúšobne na iPhonoch v Kalifornii a Spojenom kráľovstve, na spustenie v iných krajinách sa ešte len čaká. 7 sekundové opakujúce sa video bude skvelý spôsob ako uplatniť cinemagraph (Brown 2015; Shorman & Hsieh 2015).

 

- Twitter bol kedysi prvou sociálnou sieťou, ktorá podporovala animovaný gif ako profilový obrázok, funkciu však zrušila v septembri 2012 (Covert 2012). Twitter podporuje gify v príspevkoch od 2014. Na ploche sa zobrazí ako statický obrázok s nápisom GIF, ktorý sa spustí po kliknutí. Ak tweet otvoríme v samostatnom okne, začne sa prehrávať automaticky (Kastrenakes 2014).

 

 

 

Kým v Amerike 15% ľudí nevyužíva sociálne siete ako Facebook a Twitter, ale skôr Tumblr, Reddit či Dig, na Slovensku jednoznačne vedie Facebook. Twitter používa málokto a Tumblr oslovuje väčšinou špecifické subkultúry a komunity (Tokárová 2016). Na začiatku roku 2016 na Slovensku používalo Facebook viac ako 2,3 milióna ľudí, Twitter aktívne používalo 87 000 Slovákov (Knapcová 2016).

 

 

ZDROJE:

BROWN, Aaron. 2015. How to set your Facebook profile picture as an animated GIF [online]. [cit. 2016-02-12]. Dostupné na: http://www.express.co.uk/life-style/science-technology/609213/How-To-Set-Facebook-Profile-Picture-GIF

COVERT, Adrian. 2012. Twitter Just Outlawed Animated GIF Avatars [online]. [cit. 2016-03-24]. Dostupné na: http://gizmodo.com/5945074/twitter-just-outlawed-animated-gif-avatars

KASTRENAKES, Jacob. 2014. Twitter now supports GIFs [online]. [cit. 2016-03-24]. Dostupné na: http://www.theverge.com/2014/6/18/5821394/twitter-adds-gif-support

KING, Cassandra. 2014b. Sharing Cinemagraphs on Social Networks and WordPress Blogs [online]. [cit. 2016-03-11]. Dostupné na: http://blog.flixel.com/sharing-cinemagraphs-social-networks-wordpress-blogs/

KNAPCOVÁ, Jarmila. 2016. Urobte si partnerov z najväčších sociálnych sietí [online]. [cit. 2016-02-14]. Dostupné na: http://contentfruiter.sk/socialne-siete/urobte-si-partnerov-z-najvacsich-socialnych-sieti/

McHUGH, Molly. 2015. You can finally, actually, really, truly post gifs on Facebook [online]. [cit. 2016-03-21]. Dostupné na: http://www.wired.com/2015/05/real-gif-posting-on-facebook/

Posting. In Tumblr. [online]. 2016. [cit. 2016-04-07]. Dostupné na: https://www.tumblr.com/docs/en/posting

SHORMAN Aigerim & Tony HSIEH. 2015. Improving Mobile Profiles [online]. [cit. 2016-02-12]. Dostupné na: http://newsroom.fb.com/news/2015/09/improving-mobile-profiles/

TOKÁROVÁ, Nikola. 2016. 25 faktov o sociálnych sieťach, ktoré by mal poznať každý podnikateľ [online]. [cit. 2016-02-14]. Dostupné na: http://www.startitup.sk/25-faktov-socialnych-sietach-ktore-by-mal-poznat-kazdy-podnikatel/